Voltaren gel kan blandt andet købes her

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Hvis du netop er kommet ind i en god løberytme og langt om længe formår at løbe de famøse 5 km. uden pause, er der ikke noget værre end at erhverve sig en løbeskade. Løbeskaden kan betyde, at du skal holde dig i ro i en længere periode, og det vil de fleste gerne undgå. Her er et par tips til, hvordan du undgår en løbeskade.

Opvarmning er altafgørende

Du har sikkert hørt det før, men den er god nok. Opvarmningen er afgørende for dit løb, og det behøver hverken at være besværligt eller tidskrævende. Start hver løbetur med at varme leddene op. Bevæg foden i cirkler – først til højre og derefter til venstre. Øvelsen fortsættes med modsatte fod samt håndleddene. Sørg også for at varme hofterne og bækkenet op inden du løber afsted. Dette gøres simpelt ved skiftevis at løfte benet og langsomt bevæge det op mod dig selv og derefter føre benet ud mod siden. Dette gentages et par gange, inden modsatte ben tages i brug. Nu er der gang i leddene, men de er stadig ikke varme. Start din rute med at gå i et rask tempo, inden du slår over i løb.

Husk en hviledag

Restituering er også enormt vigtigt for kroppen. Det betyder, at du lader kroppen hvile og giver den mulighed for at samle kræfter til næste fysiske aktivitet. Hvis du løber langt, hurtigt og ofte, har kroppen brug for tid til genopbygning, hvilket betyder, at det ikke er hensigtsmæssigt at løbe hver dag. Du kan med fordel planlægge dit løbeprogram, således at du skiftevis har en løbedag efterfulgt af en hviledag. Hvis skaden er sket og du oplever smerter i benene, er det vigtigt, at du lytter til kroppen og lader den hvile. Der findes produkter, der specifikt går ind og hjælper mod løbeskader såsom Voltaren, som er en lokal smertestillende gel. Voltaren kan blandt andet købes her.

Løb
Author: admin

Get Connected