shutterstock_504282721

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Der er nok ikke mange stridende holdninger til, at motion er sundt, og at det er godt for både sundheden og produktiviteten. Det er derfor også noget, som mange flere arbejdspladser med rette er begyndt at kigge nærmere på. Der er mange forskellige måder, at firmaer kan tænke motion ind som en del af deres personalepleje.

Der er mange der tilbyder gratis træning i den ene eller anden form, hvor de ansatte får betalt fitnessabonnementer, arrangerer firmaløb ugentligt eller lignende. Der er dog også dem der gør lidt ekstra, og tilmed har motion eller træning, som ligger i arbejdstiden. Der er lavet mange undersøgelser, der viser, at man er mere produktiv, hvis man er aktiv i løbet af dagen. Det vil også sige, at en halv times motion, kan betyde en stigning i produktiviteten er langt overstiger den halve time der bliver brugt.

Som sagt er der flere virksomheder, der arbejder i sådanne sundhedsfremmende tiltag. Ef af dem er den odenseanske virksomhed Chili Security, der netop har vundet Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen 2017. De arbejder med at forebygge arbejdsskader og nedsætte sygefraværet, hvilket altså sker gennem motion i omkring en halv time to gange ugentligt. Det lyder måske ikke af meget, men ikke desto mindre så er det noget der har en stor effekt og allerede er noget de har kunne se resultater af i virksomheden. Du kan læse mere om prisen til Chili Security her .

5 gode råd til motion på arbejdet

Vi har samlet lidt gode råd til hvordan i får rørt jer lidt mere på arbejdspladsen i det daglige, og hvordan i generelt holder jer lidt sundere. Også selvom i måske ikke lige indfører obligatorisk motion som Chili Security.

  • Gå rundt når du taler telefon, du bruger sikkert alligevel et headset
  • Hold walking meetings – medmindre i skal kunne skrive ned, så gå en tur når i holder interne møder
  • Skift arbejdsstilling – den bedste stilling er den næste.
  • Indfør 5 minutters bevægelsespause – Bare fem minutter kan gøre en forskel. Hop lidt på stedet eller lignende.
  • Drop kanderne – både vand og kaffe. Gå ud og hent kaffen i stedet for at hælde det i en termokande
Sundhed
Author: admin

Get Connected