lykke

  Lykken er for mange uhåndgribelig. Sådan behøver det dog ikke at være. Der findes nemlig et helt klart mønster, som kvinder, der beskriver dem selv som værende lykkelige, lever efter. Herunder vil du kunne læse 5 ting, der gør dig lykkelig som kvinde. Der er selvfølgelig ikke nogen garanti, men ifølge denne artikel fra Huffington post er der altså nogle vaner, der går igen hos lykkelige kvinder. Ved at bruge dem i din hverdag, kan du komme et skridt tættere på det lykkelige liv.

Lykkelige kvinder har rutiner

Når du ved, hvad du kan forvente at få ud af din dag, så vil de små ting begynde at give mere glæde. Det kan være, at en fremmed smiler til dig på gaden – eller måske holder døren – vil du pludselig værdsætte det mere.

Tillad dig selv at være impulsiv

Impulsivitet skaber kortvarig lykke. Og det er lige så vigtigt, som den længerevarende lykke. Tillad dig selv at være impulsiv en gang imellem. Køb dig et par nye sneakers, næste gang ud er ude at shoppe, køb et deal-bevis på et weekendophold eller tag spontan ud at spise mad sammen på en god restaurant. Det er de små brikker, der er med til at skabe det store hele.

Fokusér på de gode ting i hverdagen

Lykke handler i høj grad om ens indstilling til tingene omkring en. Meget mere end det handler om at være heldig i livet. Lær dig selv at se på glasset som værende halvfuldt, i stedet for halvtomt. Når du ser nogle, der smiler til dig, så start en samtale med dem. Omfavn det positive i livet.

Vær ikke bange for at prøve nye ting

Vær åben over for at nye ting. Ved at være det, vil du med garanti støde på nye ting, som du ikke vidste, du ville værdsætte. At finde en ny interesse eller noget andet, som vi er glade for, kan bidrage til at endorfinniveauet i kroppen stiger, og det er dem, der skaber lykkefølelsen.

Lad være med at være for perfektionistisk

Du skal ikke stræbe efter det perfekte liv. For det findes ikke. Så drop at forvente, at alle personer omkring dig (også dig selv) er lykkelige helt tiden. Acceptér dit liv som det er og prøv at få det bedste ud af det.          

Sundhed
shutterstock_384173677

Der er rigtig mange af os, der går rundt med en stresset hverdag, hvor rigtig meget tid går med arbejde, og hvor de fleste af vores vågne timer på en eller anden måde har noget med arbejde at gøre. Der er desuden rigtig mange, der har svært ved at lade arbejde være arbejde, og ligge det fra sig, når de har fri. Der er nemlig rigtig mange, der også bruger deres fritid på et tænke på arbejdsting, for nogen er dette helt naturligt og ikke et problen. For andre står det som et stort problem, der betyder, at de aldrig rigtig helt holder fri, fordi de stadig tænker på arbejdet, når de er hjemme. Glem arbejdet Hvis du vil være en god ansat, kræver det, at du er veloplagt, og det kan det være svært at være, hvis man aldrig rigtig holder fri, og derfor bliver du rent faktisk en bedre ansat af ikke at tænke på arbejde, og ikke at tage det med hjem, når du har fri. For nogen er det dog lettere sagt end gjort, at lade vær med at tænke på arbejde i fritiden. Hvis man har børn, er man ofte fuldt beskæftiget i de fleste af døgnets timer, men også her kan der være mange timer om aftenen, hvor tankerne kan flyve frit. Få en hobby Det kan derfor være rigtig sundt at få en hobby, hvor man kan koble af, og lede tankerne hen på noget helt andet. Det kan være alt fra at strikke, bage kager, fjernstyret biler eller bygge modelfly eller noget helt femte. En hobby er en rigtig god måde at få tankerne hen på noget andet, og det er derfor en god måde at tankerne hen på noget andet, hvilket kan være en sund øvelse for kroppen og din mentale sundhed.

Sundhed
Skærmbillede 2016-09-02 kl. 15.57.06

Hvordan dit hjem er indrettet, siger meget om, hvem du er som person. Et ryddeligt hjem indikerer fysisk og mentalt overskud, hvor et rodet hjem indikerer det modsatte. Ved at se på de møbler, du har indrettet dit hjem, er det faktisk muligt at sige mere om dig, end du umiddelbart skulle tro. Hvis du nogensinde set 'Kender du typen?', der produceres af DR, så vil du vide, at hjemmet faktisk siger rigtig meget om, hvem du er som person.   rod-i-hjemmet

Rod i hjemmet indikerer rod i livet

Hvis du bor i et hjem, der roder, så er der stor sandsynlighed for, at du ikke har styr på tingene. Vores mentale helbred påvirkes nemlig i høj grad af de omgivelser, vi befinder os i — men også omvendt. Det er med andre ord en ond, selvforstærkende cirkel, hvis vi bor i en rodebunke. Selvom det måske synes som en vanskelig og uoverskuelig opgave, så vil du hurtigt opleve, at dit humør forbedres markant, hvis der bliver holdt orden i dit hjem.   Skærmbillede 2017-01-27 kl. 10.23.13

Et rent hjem betyder overskud

Hvis du gerne vil have mere mentalt overskud, så bliver du nødt til at bo i et ryddeligt hjem. Det viser flere undersøgelser. Og det får du kun på én måde; hvis du implementerer det som en aktiv del af din hverdag. Når du har taget noget frem, så skal du sætte det på plads igen. Samtidig skal du gøre rent én gang om ugen, hvis du vil undgå, at der kommer til at rode.  

Omgiv dig med ting, du synes er flotte

Dine omgivelser har, som vi skrev tidligere, stor indflydelse på, hvordan dit mentale velbefindende udarter sig. Derfor bør du også omgive dig med ting, du synes, er flotte. Er du til designmøbler som HAY, Børge Mogensen, Kai Kristiansen eller andre designere, så kan du altså vinde et par gode point på det mentale plan, hvis du vælger at indrette dit hjem med disse møbler.

Sundhed
hunden-foder

En hund er fuld af energi og skal luftes flere gange om dagen — og det kan være nøglen til et sundere helbred. Du kan nemlig også drage nytte af hundens energiske væsen, og det kan være med til at motivere dig til mere bevægelse.

Hvis du har svært ved at finde motivationen til at tabe dig, så er en hund måske løsningen. Ved at have en hund, tvinges du nemlig til at bevæge dig mere, og det kan der være mange fordele ved. Den helt åbenlyse er, at du får rørt dig mere. Men det er ikke alene dét, der er gevinsten. Du vil nemlig opleve, at du får mere energi i takt med, at du kommer ud og bevæger dig mere, og på den måde vil du hele tiden kunne udfordre dig selv — og det kan altså være vejen ind i bedre form.

Det er også vigtigt, at din hund er i god form

Dog er det vigtigt, at din hund også er sund og i god form. Derfor bør du altså lægge nogle kræfter i at sørge for, din hund får god mad. Det betyder nemlig, at din hund har energi, så den kan slæbe dig med ud af døren. Giv den noget god hundemad, som hjælper den med at have det helt optimale helbred. Der findes mange forskellige løsninger, når det kommer til hundefoder, og det er bestemt ikke altid, at den dyreste løsning er den bedste — og det er bestemt heller ikke altid den billigste løsning, der er den bedste. I stedet skal du gå efter det hundefoder, der har de rigtige blandingsforhold. Det handler derudover også, om hvilken fase hunden er i sit liv. Hvis den er hvalp, giver det mest mening at investere i særlige måltider til hvalpe, der er specialdesignede til hunde, der er i voksealderen. Når de er voksne, er det andre ting, der er vigtige ift. hundefoderet.

Sundhed
Tandlæge i Odense

Alle mennesker har brug for en tandlæge. Det er vigtigt for mundhygiejnen, at du regelmæssigt kommer til tandlæge. Dog er det en af de ting, det offentlige ikke betaler — og det kan i mange tilfælde blive en dyr fornøjelse. Også selvom du bare  skal tjekkes. Derfor kan der være mange penge at spare, hvis du vælger en  anden tandlæge. Faktisk er det slet ikke så svært at skifte tandlæge. I denne artikel får du et par gode råd med på vejen, hvis du har besluttet dig for at skifte tandlæge — eller hvis du har brug for at blive overbevist om, at det er værd at skifte tandlæge. Sammenlign priser, før du skifter Store og komplicerede behandlinger koster ofte mange penge. De priser bestemmer tandlægerne selv priserne på, og det kan derfor svinge meget, alt efter hvilken tandlæge du vælger. Derfor er det en god idé at sammenligne priserne på de forskellige tandlæger, inden du vælger én frem for en anden. Tandlægerne skal oplyse prisen på otte af de mest almindelige behandlinger. Dem kan du se på sundhed.dk, hvor du også har mulighed for at sammenligne dem. Hvis du gerne vil skifte tandlæge, kan du finde en tandlæge i Odense, København, Århus eller Ålborg her. Du skal have tillid til din tandlæge Det er ikke helt nemt at tjekke kvaliteten på den tandlæge, du vælger. Derfor er det en god idé at vælge en tandlæge, som du har tillid til. Det kan du enten gøre ved at forhøre dig blandt venner og bekendte, om der er nogen, der kan anbefale en dygtig tandlæge, det er værd at have tillid til. Den anden løsning er, at du kan kigge i Sundhedsstyrelsens register. Her kan du se ikke se, om tandlægen er dygtig og pålidelig, men faktisk kan du tjekke det modsatte; om en given tandlæge har fået et påbud, er i skærpet tilsyn eller på anden måde har fået indskrænket sin autorisation.

Det kan betale sig at være kritisk Når din tandlæge foreslår en bestemt behandling, så kan det betale sig at være kritisk over for forslaget. Hvis du på nogen måde er i tvivl om, hvorvidt der er tale om det rigtige forslag — det der passer bedst til dit problem — så er du altid i din gode ret til at få det skriftligt og derefter tage det med hen til en anden tandlæge, hvor du kan få et revurderet tilbud. Få gerne et tilbud fra en anden tandlæge.

Sundhed
shutterstock_514669081

Der er nok ikke nogen tvivl om, at man ser flere mennesker der løber udenfor i foråret og om sommeren, men man gør det i efteråret og ikke mindst om vinteren. Der er mange, der rykker deres ugentlige løbeture indendørs i deres lokale motionscenter, når det begynder at være mørkt om aftenen. Det er der naturligvis ikke noget galt med, men der er mange gode grund til at holde ud og bide i det kolde æble og blive ude på vejene og stierne. Luften er i sagens natur friskere udenfor, og det er bedre for kroppen og lungerne at få frisk luft ind, at at indånde motionscenterluften. Egentlig er der heller ikke noget som helst til hindre for at løbe, når det er blevet lidt mørkere og koldere. Mange oplever rent faktisk at de opnår bedre resultater når det er blevet let køligere i vejret, fordi varmen ikke er med til at dræne dem for kræfter. Selvom det naturligvis heller ikke skal blive så koldt, at kroppen skal bruge meget energi på at holde sig varm. At løbe i vinterhalvåret kræver en lille smule mere udstyr, da det sjældent er en god ide at løbe i kulde i shorts og t-shirt, og kroppen skal pakkes lidt mere ind. Det skal du bruge for at løbe om vinteren

  • Tykt løbetøj (bukser og bluse skal være vindafvisende )
  • Løbevest i gul eller lignende (eller med refleks)
  • En god pandelygte hvis du løber på stier hvor der er mørkt
  • Trail løbesko (kan være en god ide, hvis du løber i skov)
 

Løb
shutterstock_322577318

Der er næppe mange der er i tvivl om, at det er sundt at bevæge sig så meget som muligt hver dag. Det er de færreste, der har tid til en løbetur dagligt, men der er heldigvis mange andre måder at få motion end ved at løbe. En af måderne til at få bevæget sig, er ganske enkelt at gå en masse. Selvom man har et stillesiddende arbejde, kan man sagtens gå en masse skridt hver eneste dag, hvis man bare tænker lidt over det, og sørger for at bevæge sig.

Træning
skaermbillede-2016-10-13-kl-08-46-44

De fleste mennesker vil gerne i form, men for mange kan det være svært at finde tid til at træne. Det er måske svært lige at få presset det ind i et pakket program, som de fleste forældre. Det kan derfor være en fordel at træne derhjemme, men det er måske besværligt lige at få det til at passe ind, men så er det godt at man kan købe nogle remedier, som der kan hjælpe en. Det kunne eksempelvis være en ab roll, så man kunne blive rigtig stor og få et vaskebræt. Det kræver ikke så meget, men det kunne være rigtig fint, for det er jo på mode at have lige nu. Og derfor er der mange der godt vil betale gode penge for at købe en ab roll, så de kan få sådan en hakket mave. Men det er vigtigt, at man tænker sig om, inden man går ud og køber sådan nogle træningsinstrumenter, og derfor vil det være en god idé at finde en webshop, der hører ind under det danske e-mærke. Men hvad er e-mærket spørger du måske nu, og det er så en rigtig fin ordning, hvor du kan se, at den webshop, som du måske har tænkt dig at handle ved, kan du godt have tillid til, så du kan være sikker på, at de aldrig nogensinde kunne finde på at snyde dig. Der findes mange måder du kan træne på i hjemmet, og det er rigtig dejligt — især hvis man har lidt travlt, så man ikke kan gøre noget. Der findes måske nogle forskellige øvelser, som du kan bruge. Vil du øge din styrke, så kan du træne dig op, og der findes mange måder du kan gøre det på i hjemmet. Søg lidt på Google, så det kunne være rigtig fint. Vil du have en bedre nattesøvn, så kan du købe et mørklægningsgardin. Det kan øge din søvnkvalitet med rigtig meget.

Uncategorized
hundetræning

Det kan godt være en udfordring at få aktiveret sin hund i hverdagen, men gør man det, vil man opleve, at hunden bliver meget mere rolig, fordi den har fået brændt sit energi af. Men hvordan får man egentlig tid til at få hunden aktiveret? I denne artikel får du et par gode råd til, hvad du kan gøre. Den bedste måde, hvorpå du kan aktivere din hund, er når du alligevel er ude at gå. Gør det derfor til din livsstil at aktivere din hund — træningen behøver nemlig ikke udelukkende at foregå til hundetræning. Det er en god idé at vænne alle familiemedlemmerne til at træne hunden, da du får en mere velafbalanceret og rolig hund, hvis den får sin motion hver dag — desuden får den et godt forhold til alle medlemmer af familien, hvilket også bidrager til at, hunden bliver roligere og gladere. Man kan sagtens træne sin hund, når man er hjemme, i haven eller ude at gå tur. Faktisk kan man gøre det overalt og på alle tidspunkter. Det handler bare om at få hunden til at bruge sit hoved og sin krop.  

Brug naturens forhindringer til træning

Man behøver ikke nogen agilitybane for at træne sin hund, selvom det selvfølgelig ikke skader noget, hvis man går til hundetræning én eller flere gange om ugen. Men man kan altså sagtens træne sin hund ved at bruge de mange muligheder — og forhindringer — som naturen stiller til rådighed. Træn lugtesansen: Noget af det, der kendetegner en hund, er dens særprægede lugtesans. Den skal trænes, og det kan du faktisk gøre meget let. Smid lidt af hundens foder ud på græsplænen, og lad hunden bruge omkring 10 minutter på at søge efter sit foder. Det vil udløse en masse forskellige beroligende stoffer i hundens krop, og det kan medvirke til, at hunden får lettere ved at være alene hjemme. Gentag øvelsen når du har været ude at gå — eller mens i er ude at gå. Det vil virke afstressende på hunden, og det vil hjælpe den med at slappe mere af efter gåturen. Brug naturen til at træne hunden:  Man kan sagtens bruge naturen som forhindringsbane. Lad være med at bruge mobilen, når du er ude med din hund — den skal have din fulde opmærksomhed. Ingen af jer får noget ud af turen, hvis du bare kigger ned i skærmen. Lav forskellige øvelser, når du møder forhindringer i naturen. Er der en sten, så lad hunden hoppe op på den. Er der en træstamme, så få hunden til at gå balance over den. Der findes mange andre øvelser, man kan lave — brug derfor din fantasi. Derhjemme kan man desuden have en activity memory trainer, det kan hjælpe hunden med at træne sin krop samt sind.  

Besøg andre med hund

En hund er et socialt dyr, som også har brug for 'venner'. Kender du nogle der har hunde, så besøg dem og lad hundene lege sammen. Ellers find andre hundeejere i nabolaget, som din hund kan snakke med. På den måde kan man også vænne sin hund til at kunne omgås andre hunde, så den måske ikke gør når så meget, når den møder andre, fordi den har vænnet sig til at være sammen med dyr af sin egen race.  

Træning

Mange af os sidder ned, når vi er på arbejde. Arbejder man fra klokken er otte om morgenen til fire om eftermiddagen, er det mange timer, man tilbringer, stillesiddende. Derfor bør man have så god komfort, som det er muligt. Flere arbejdsskader er nemlig direkte forårsaget af ringe vilkår, når vi sidder ned og arbejder. Man bør derfor investere i — eller overtale sin chef om at investere i — en ordentlig kontorstol, der har den helt rigtige komfort. Men hvad skal der egentlig til? Læs med her, og bliv klogere på hvad du skal være opmærksom på, når du skal vælge din nye kontorstol.

Sundhed